loading...

برق ، انقلابی نو در صنعت

محمد لطفی بازدید : 114 شنبه 05 اسفند 1402 نظرات (0)
طریقه تنظیم رله ولتاژ
تنظیم این رله باید باتوجه به درجه حرارت محیط و نیز در حداقل زمان صورت گیرد تا حرارت ناشی از گرم شدن قطعات افتامات روی این رله تاثیر نگذارد.
۱۰ درجه=۱۴/۹ تا ۱۵/۵
۲۰ درجه= ۱۴/۷ تا ۱۵/۳
۳۰ درجه= ۱۴/۵ تا ۱۵/۱
۴۰ درجه= ۱۴/۳ تا ۱۴/۹
برای تنظیم  این رله مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
۱- فیش B را از افتامات جدا کنید.
نکته: در برخی افتامات ها، B افتامات به سوییچ متصل است و دوسیم روی ترمینال B وجود دارد که برای روشن شدن موتور باید دوسیم جدا شده از B افتامات را به یکدیگر متصل کرد.
۲- یک ولت متر را بین D افتامات و بدنه قرار دهید.
۳- موتور را روشن کنید و دور انرا به ارامی تا ۳۰۰۰ دور در دقیق برسانید و در این حالت به عقربه ولت متر دقت کنید .(افزایش ولتاژ روی ولتمتر را با در نظر گرفتن درجه حرارت محیط یادداشت کنید.(
۴- اگر حداکثر ولتاژ برابر با اندازه های بالا نباشد، موتور را خاموش کنید و افتامات را بردارید و دوباره موتور را روشن کرده و با اچار مخصوص، بادامک نگهدارنده فنر پلاتین را تغییر دهید تا در حالی که دور موتور به ۳۰۰۰ میرسد، ولتاژ از ۱۵ ولت تجاوز نکند
۱- بادامک تنظیم
۲- اچار تنظیم بادامک
۳- رله قطع و وصل
۴- رله جریان
۵- رله ولتاژ
۶-پلاتین های رله ولتاژ
۷-گیرنده نگهدارنده پلاتین ها در هنگام تنظیم افتامات
B: ترمینال باطری
F: ترمینال میدان
WL: لامپ شارژ
D: ترمینال دینام
E: ترمینال اتصال بدنه


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
برق انقلابی ترین رشته ی جهان
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 614
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 139
  • آی پی دیروز : 176
  • بازدید امروز : 1,746
  • باردید دیروز : 425
  • گوگل امروز : 22
  • گوگل دیروز : 23
  • بازدید هفته : 3,775
  • بازدید ماه : 13,565
  • بازدید سال : 26,838
  • بازدید کلی : 281,235